Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Zajęcia

Czcionka:

SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH W RAMACH PROJEKTU „OTWARTE DRZWI – EDYCJA IV” WSPÓŁFINANSOWANEGO PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO

 

Temat: Animals –słownictwo

 

Cele:

-Dziecko wymienia nazwy wybranych zwierzątdomowych

- Dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach i zajęciach w języku obcym

- Dziecko rozumie i prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela

- Dziecko poznaje nowe słownictwo przy pomocy obrazków, gestów oraz mimiki,

- Dziecko tworzy wyrażenia i struktury zdaniowe: This is a...,

 

Pomoce dydaktyczne:karty z obrazkami (flashcards), woreczek, tablica interaktywna, laptop

 

ROZPOCZĘCIE – ETAP 1

Piosenka powitalna- dzieci śpiewają piosenkę Hello! i ilustrują ją ruchem.

ETAP 2

1.Nauka słownictwa - prezentacja flashcards. N. pokazuje dzieciom obrazki przedstawiające zwierzęta domowe oraz gospodarskie i wymawia ich nazwy. Zachęca, aby powtarzały razem z nim.

2. Throw the bag:
Zabawa na utrwalenie słownictwa.  Dzieci po kolei rzucają woreczek wypełniony grochemna rozłożone na podłodze karty obrazkowe. Po wycelowaniu w odpowiedni obrazek nauczyciel pyta What’s this? Wszyscy odpowiadamy This is a... (cat, horse, cow …. Itd.)

3.  What’s missing?:

Nauczyciel prosi dzieci o zamknięcie oczu (Close your eyes). Następnie zakrywa jakiś obrazek i prosi o otworzenie oczu (Open your eyes. What’s missing?). Dzieci odgadują jakiego zwierzęcia  brakuje.

4. Zabawa „Simon says”. Dzieci wykonują podane po angielsku polecenia, naśladują odgłosy zwierząt.

Simon says: You are cats! Dzieci naśladują koty: Miau, miau, miau.

Simon says: You are dogs! Dzieci naśladują psy: Ruff, ruff, ruff.

Simon says: You are cows!  Dzieci naśladują krowy: Moo.

Simon says: You are ducks! Dzieci naśladują kaczki: Quack, quack, quack.

Simon says: You are horses! Dzieci naśladują konie: Neigh.

Simon says: You are pigs! Dzieci naśladują świnki : Oink, oink, oink.

Simon says: You are sheeps! Dzieci naśladują owieczki: Baa.

5. Praca z tablicą interaktywną. Dzieci kolejno dopasowują wyraz do obrazka zwierzątka.

ETAP 3

Zakończenie zajęć. Pożegnanie piosenką „Bye, bye song”.

 

Autor: kadra prowadząca zajęcia w ramach projektu „Otwarte drzwi – edycja IV”

Materiały dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl)

Nasza szkoła

Zegar

Kalendarium

Rok wcześniej Miesiąc wcześniej
Listopad 2019
Miesiąc później Rok później
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 1

Imieniny

Panel administracyjny