Zajęcia
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO Z WYKORZYSTANIEM TECHNOLOGII INFORMACYJNYCH W RAMACH PROJEKTU „OTWARTE DRZWI – EDYCJA IV” WSPÓŁFINANSOWANEGO PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO
Temat: Animals –słownictwo
Cele:
-Dziecko wymienia nazwy wybranych zwierzątdomowych
- Dziecko aktywnie uczestniczy w zabawach i zajęciach w języku obcym
- Dziecko rozumie i prawidłowo wykonuje polecenia nauczyciela
- Dziecko poznaje nowe słownictwo przy pomocy obrazków, gestów oraz mimiki,
- Dziecko tworzy wyrażenia i struktury zdaniowe: This is a...,
Pomoce dydaktyczne:karty z obrazkami (flashcards), woreczek, tablica interaktywna, laptop
ROZPOCZĘCIE – ETAP 1
Piosenka powitalna- dzieci śpiewają piosenkę Hello! i ilustrują ją ruchem.
ETAP 2
1.Nauka słownictwa - prezentacja flashcards. N. pokazuje dzieciom obrazki przedstawiające zwierzęta domowe oraz gospodarskie i wymawia ich nazwy. Zachęca, aby powtarzały razem z nim.
2. Throw the bag:
Zabawa na utrwalenie słownictwa. Dzieci po kolei rzucają woreczek wypełniony grochemna rozłożone na podłodze karty obrazkowe. Po wycelowaniu w odpowiedni obrazek nauczyciel pyta What’s this? Wszyscy odpowiadamy This is a... (cat, horse, cow …. Itd.)
3. What’s missing?:
Nauczyciel prosi dzieci o zamknięcie oczu (Close your eyes). Następnie zakrywa jakiś obrazek i prosi o otworzenie oczu (Open your eyes. What’s missing?). Dzieci odgadują jakiego zwierzęcia brakuje.
4. Zabawa „Simon says”. Dzieci wykonują podane po angielsku polecenia, naśladują odgłosy zwierząt.
Simon says: You are cats! Dzieci naśladują koty: Miau, miau, miau.
Simon says: You are dogs! Dzieci naśladują psy: Ruff, ruff, ruff.
Simon says: You are cows! Dzieci naśladują krowy: Moo.
Simon says: You are ducks! Dzieci naśladują kaczki: Quack, quack, quack.
Simon says: You are horses! Dzieci naśladują konie: Neigh.
Simon says: You are pigs! Dzieci naśladują świnki : Oink, oink, oink.
Simon says: You are sheeps! Dzieci naśladują owieczki: Baa.
5. Praca z tablicą interaktywną. Dzieci kolejno dopasowują wyraz do obrazka zwierzątka.
ETAP 3
Zakończenie zajęć. Pożegnanie piosenką „Bye, bye song”.
Autor: kadra prowadząca zajęcia w ramach projektu „Otwarte drzwi – edycja IV”
Materiały dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl)