Zajęcia..
SCENARIUSZ ZAJĘĆ „MAŁA GŁÓWKA – MĄDRA GŁÓWKA” – ZAJĘCIA Z PRZEDSIĘBIORCZOŚCI, MATEMATYKI I EKSPERYMENTALNO- BADAWCZE W RAMACH PROJEKTU „OTWARTE DRZWI – EDYCJA IV” WSPÓŁFINANSOWANEGO PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ ZE ŚRODKÓW EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO
Temat: Dźwięki
Cele zajęć:
• dziecko rozpoznaje przedmiot na podstawie dźwięku, jaki on wydaje
• integruje się z grupą
• potrafi powtórzyć podany rytm
• kształtuje umiejętność współdziałania w grupie dzięki rozwiązywaniu wspólnych zadań
Środki dydaktyczne:
• dzwonek
• łyżka i szklanka
• bębenek
• klucze
• monety
• odgłosy zarejestrowane na płycie CD
Przebieg zajęć:
- Rozpoznawanie przedmiotów na podstawie dźwięków, jakie wydają. Nauczyciel ukryty za parawanem używa przedmiotów tak, by wydawały dźwięki a dzieci odgadują, co to jest.
- Zabawa „Misie dwa” – nauka melodii, tekstu i układu tanecznego do piosenki
- Następnie zagadki słuchowe zarejestrowane na płycie.
- Zabawa ruchowa. Dzieci biegają po sali, na poszczególne sygnały reagują w umówiony sposób:
• hop! – wyskok w górę
• stop! – zatrzymanie się w pozycji na baczność
• hej! – podbiegnięcie do ściany i oparcie się o nią plecami
• bęc! – położenie się na podłodze
- Zabawa – nauczycielka przedstawia rytm, a dzieci mają go powtórzyć. Później osobą podającą rytm jest wybrane dziecko. Rytm można podawać poprzez klaskanie, tupanie, stukanie, klaskanie na jednej nodze, uderzanie dłońmi o kolana,o podłogę, itp.
- Zabawa – dzieci stoją swobodnie zajmując całą przestrzeń sali. Prowadząca podaje liczbę od 4 do 6 i wybiera jedno dziecko do rozpoczęcia zabawy. Dziecko to idzie określoną ilość kroków do innego dziecka. musi tak dopasować swoje kroki, aby nie dojść za wcześnie ani nie zatrzymać się zanim nie wykona odpowiedniej ilości kroków. Po dojściu do wybranego dziecka staje na jego miejscu, a tamto idzie do następnego kolegi.
- Podsumowanie zajęć.
Autor: kadra prowadząca zajęcia w ramach projektu „Otwarte drzwi – edycja IV”
Materiały dostępne są na licencji Creative Commons Uznanie Autorstwa 4.0 Międzynarodowe (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/deed.pl)